Tuesday 12 March 2013

MASALAH SEMBELIT SEMASA MENGANDUNG..BVSM MEMBANTU..


Kredit to sis Feena for sharing..semoga sihat selalu..

 
Orang Mengandung kerap kene sembelit @ sukar melawas…

Siapa yg pernah mengandung memang pernah/biasa terkena situasi ini..
Kejadian ini memang betul2 berlaku pada saya..memang sejak awal 
hamil kadangkala saya akan mengalami masalah penghadaman…

Tetapi sekarang tidak lagi… Kenapa?? Sebab saya dah ada BVSM..
BVSM memang membantu saya yg mengalami masalah penghadaman..

Hanya tidur sahaja..NAH…! Pagi esok confirm gi toilet.. (dengan 
izinNya..)

Tak Percaya???

Pada mulanya saya pun tak percaya..Hampir 2minggu saya melakukan 
eksperimen ke atas diri saya… memang nyata terbukti…

Jika saya tidak tidur dgn BVSM, memang esoknya saya kurang lawas.. 
Tetapi bila saya tidur dgn BVSM, esok CONFIRM…. Gi toilet.. hihihi…

‘SEMBELIT bukan sekadar 1 masalah kesihatan sebaliknya 'gangguan' 
yang boleh menjejaskan mood serta rutin harian. Bayangkan, desakan 
ke tandas, terbantut apabila 'hajat' anda gagal dilepaskan kerana 
kesukaran membuang air besar. Hakikatnya, sembelit memberi maksud 
berbeza. Kebiasaannya, masyarakat memahaminya sebagai aktiviti 
pengosongan usus yang jarang berlaku manakala sesetengah lain pula 
berdepan masalah seperti najis yang keras dan kecil, sukar buang air 
besar atau rasa tidak puas selepas buang air besar. Apakah punca 
masalah ini? Setiap jenis sembelit yang disebutkan tadi mungkin berbeza 
dan pendekatan bagi tujuan rawatan juga perlu sesuai dengan jenis 
sembelit yang tertentu. Apapun ia banyak dipengaruhi dengan amalan 
gaya hidup seseorang individu itu. Malah, kekerapan individu membuang 
air besar dalam sehari juga berbeza. Mungkin dua hingga tiga kali sehari 
atau sekali dalam tiga hari. Namun, individu itu dikatakan mengalami 
sembelit jika membuang air besar hanya dua kali seminggu atau kurang. 
Ia turut dikaitkan perbuatan meneran ketika membuang air besar.

Sembelit juga bukan hanya dialami si kecil, tetapi turut dianggap biasa 
bagi wanita serta warga emas melebihi 65 thn’ (Sumber: Berita harian )

Memang sekiranya saya tidak melawas, akan mengganggu hari saya.. 
termasuklah mood, sakit kepala, kepenatan yg amat…

TQ Allah kerana mengizinkan BVSM ini membantu saya…
I Love BVSM…

Semoga membantu anda juga di luar sana..for more info, pm  
FB Norlidah Nordin @ sms 012-2200979


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...