Friday 12 April 2013

Terapi kaki utk buang toksin..betul ke??




Penggunaan BVSM dan minum Garam Buluh adalah penyelesaian 
terbaik utk membuang toksin dlm badan..Just for sharing yg saya 
perolehi dr seorang rakan..



Percayakah anda? Gambar kat bawah ni adalah sebelum & selepas (kiri 
& kanan) penggunaan terapi ion kaki / aqua foof detox / ionic foodbaths 
detox yg LANGSUNG AKU TAK RENDAMKAN KAKI selama 30 
minit. Hasilnya sama macam makcik2 sebelah kiri & kanan aku yg 
rendamkan kaki mereka yg telah dah di brainwash dengan keupayaan 
terapi ion ni yg kononnya boleh menyingkirkan mcm2 toksin dari dalam 
tubuh badan manusia.

 

Ceritanya bermula mcmni, ms ak kat lab tgh dok buat lab work, ak 
dgr rmai org yg dok ckp psl terapi i kat fb, twitter, blog, mulut ke 
mulut. Ak da tau yg bnda ni scam dah lama dh. Then, ak teringt ade 
1 pusat terapi ni kat giant kajang, ak nak try sambung buat 
'eksperimen' kat sana. So, pas abes keje, ak trus gi kat sana. Aku gi 
sana buat2 mcm org yg x tau apa n tanya kat org yg jaga booth tu psl 
terapi ni. Sekali semua yg jaga part-timer budak sekolah yg tgh tggu 
result SPM. Dia explain baik pny ikut skrip mcm dkt banner. Mmg x 
tau detail sgt la ak rs.

"Fine! x pyh byk cerita dik, meh bagi abg try skali terapi ni!" Jadi adik 
tu suh aku duduk n siapkan la bekas. Diisi air n garam (garam bukit 
katanya) n diletaknya alat (-ve & +ve electrode) yg disambugkan ke 
low voltage current. Then, disuruhnya letak kaki dlm tu dan disuruhnya 
bukak jam & letakkan henset kat tepi.

Okeh, then.. apa yg aku buat.. bermulalah eksperimen simple ak yg 
membuatkan diorang kat dlm booth tu x sng duduk. Ak langsung x 
rendamkan kaki. Hahaha.. Aku amik gmbr air mula2 ms dijalankan 
arus elektrik tu (kiri) sambil kaki dua2 letak kat ats karpet. Makcik2 
sebelah aku dh mula buat muka pelik kenapa ak x rendamkan kaki. 
Aku cuma senyum balik :) kat makcik tu sambil tenung balik dlm air. 
Lepas tu mkcik tu cakap rugi la da byr tp x rendamkan kaki dalam air. 
Aku balas dgn senyum lagi :D lps tu die da x lpn n pndgn slack dh.. 

Mesti makcik2 tu ingat ak gila. hahaha.. Okeh, then, 2 3 org bdk yg 
jaga tu pun byk kali dtg kat aku tny kenapa ak x rendamkan kaki n 
aku cuma ckp "xpe2, nnt2!". Maunya masa tu mls nak ckp, ms tu aku 
dok tgh bc online artikel2 psl scam theraphy ion ni. Basic research je.. 
Google je beb.. bersepah keluar. Mentaliti kebanyakan typical 
Malaysian mmg mls nak kaji selidik dulu.. Google! simple!

30 min dah berlalu, seperti yg dijangka, air jadi keladak (coklat 
kehitaman) even aku x rendam kaki dalam tu (gambar kanan). 
Kenapa? Sebabnya kandungan iron dalam elektrod -ve & +ve tu 
terhakis n terkeluar ke dalam air ms proses elektroforesis, bukannya 
toksik dari dlm bdn yg dikeluarkan melalui 2000 pori2 dari tapak 
kaki. seriously? Kalau betul la, boleh merajuk dua-dua buah 
pinggang org yg buat terapi ni.

Akhir sekali, sori sebab paaaanjang gila penerangan n ayt ade yg 
kasar sikit. Ditegaskan kat sini aku bukan nak tutup periuk nasi 
sesiapa cuma aku mmg pantang dgn bisnes2 yg scam mcm ni. 
Kesian kat pakcik makcik atuk nenek wan kawan2 adik kakak 
abang sedara mara kita yg bulat2 percaya dgn 'perubatan' sebegini n 
terpksa keluar duit demi kesihatan tapi semuanya cumalah scam 
semata. Testimoni? kelentong, karang sdiri atau cuma placebo effect. 
Wallahualam.


Hmm slps baca, tepuk dada, tanya selera..pada saya, BVSM &
garam buluh minim adalah agen terbaik setakat ini kpd saya &
rakan2 saya utk tujuan detox..

For more info, pm FB Norlidah Nordin @ 
sms 012-2200979



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...