Wednesday 15 June 2011

Trip to Kuching, Sarawak

Agak lama x update jalan2 kisahku ini..ok hari ni nak kongsi cerita ttg
my trip to Kuching, Sarawak..Boleh dikatakan tahun 2007 adalah tahun
aku berjalan sakan..Ni kununnya hadiah birthday tuk thn 2007 la kiranya..
Aku pi ikut trip member..by RM 500++ for 3Ds 2Ns. Mmg best..sampai
x larat nak jalan..

Memang sesuatu yg baru sbbnye kat sana ble plak kepak dgn member
sampai kul 1 pg kat luar..ngeee...kat sini x pernah buat..x berani coz x de
kwn..jgn kata kluar mlm..skrg tgk wayang pun setahun x sekali..huhuhu..




Ni pic kat luar rumah
panjang..best ar..dgn
tangganye yg unik..gigil
jugak la kaki masa nak
turun..ada jln mudah x
nak..saja nak rasa turun
tangga cara tradisional
gamaknya..








Ni masa River
Cruise..dekat je
dgn hotel..
kebetulan plak
angin kuat masa
ni..tp satu
pengalaman yg
menyeronokkan..



hmm..byk lagi pic nye..mana taknye..muzium la, menyumpit la..yg paling
best, aku kena dera menari tarian buluh..eh btul ke namanye..haha..ble
plak mamat guide tu ckp cina dgn aku..layanzz.. best ar..sgt best..Aku
siap beli gula2 & minyak wangi lada hitam lagi..ble tahan la wangi..kreatif!
Yg paling best, pi beli ikan terubuk dgn kek lapis..

Disebabkan aku lambat dioffer tuk join trip ni, so aku punya flight open..
yg terdekat utk blk ke semenanjung, jam 2 ptg punya flight..diaorg yg
lain jam 5 ptg..huhu special lg anta naik limo..tp mmg satu pengalaman
yg sgt best..ada rezeki nak pi lagi..teringat plak ada makan sejenis buah
yg isinye macam rambai..tp besar skit buahnye..& berwarna merah..sgt
sedap..apa ntah nama buah tu ek..makanannye pun ble tahan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...