Saturday 23 April 2011

BERUBAH! DEMI KEHIDUPAN YANG LUAR BIASA HEBAT..

Siapa yang nak hidup biasa-biasa?Siapa yang nak hidup tertekan dengan masalah duit, hutang,
tekanan hidup, tension, kebocoran wang, kena tipu, tidak bahagia?
Siapa yang nak kerja baanyaak-baanyaak tapi pendapatan sedikit-sedikit?

Tapi itulah hakikatnya yang terjadi kepada ramai orang! Hidup di kelilingi
oleh masalah demi masalah.... Yalah, kalau tidak ada masalah saya fikir
bukan hidup namanya bukan?

Sejak dahulu lagi saya tidak mahu bekerja dengan orang lain tp no choice....
(ayat cover) hehe..Saya selalu membaca hadis nabi yang menyebut
bahawa 9/10 sumber rezeki adalah daripada perniagaan
dan hanya 1/10 daripada pekerjaan...
Tapi saya selalu berfikir....bagaimana ya? Tp itu la
yang saya buat sblm ni..rasa klu x keje tu mcm x lengkap idup ni..hehe

Sehingga kadang-kadang saya bertanya kepada diri saya.... Adakah
memang hidup aku dilahirkan untuk hidup biasa-biasa?
Walaupun hakikatnya aku ni kaki jalan..
asal ada duit lebih je..ada cuti byk..
mesti aku pi melancong..dlm / luar negara..
sampaikan
kakak2 ku nak ikat kaki aku ni sbb kuat sgt berjalannye..ish..ish..ish..

Saya pun teringin hidup bahagia, diberkati, kaya, berjaya dan dihormati
sebab itulah
sebaik-baik kehidupan. Anda?

Alhamdulillah setelah mengikut pelbagai kursus mptivasi, semakin lama semakin
bertambah baik rezeki & kehidupan dan "living my dreams" hehe masih
ke arah itu.. sebagaimana saya impikan.

Hari ini saya berpeluang untuk menyumbang masa, tenaga dan wang ringgit
dengan izin Tuhan untuk melihat lebih ramai orang lain yang hidup biasa-biasa
 menjadi luar biasa bahagia, sihat, kaya, berjaya dan diberkati....
Malah saya nampak keikhlasan lebih banyak di sekeliling orang yang kaya
dan beriman ini kerana mereka dah memang kaya, jadi jika mereka membantu
orang yang belum berjaya, tidak ada apa yang mereka inginkan melainkan
ingin melihat orang lain berjaya sebagaimana mereka. Terima kasih mentor2 ku
Dengan ilmu, guru & sistem yg hebat, saya sgt berbangga..

Ramai di luar sana nak berjaya
tetapi
mereka tidak mahu bertindak serta-merta....
 Kuasa bertindak mereka lemah....
Suka beri alasan dan fikir kenapa mereka
tidak boleh bertindak sekarang instead of apa cara untuk bertindak......

Well... Pilihan di Minda Anda! bukan di tangan anda..tangan mana ble fikir ma?
Saya ingin membantu anda yang ingin membantu diri anda sendiri.

Sudah sedia untuk bertindak untuk belajar daripada saya face to face untuk
ubah hidup jadi kaya dan berjaya?
sila klik di sini untuk maklumat kursus anjuran kami..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...